پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261835
غدير يکي از فرصتي براي تقويت همبستگي‌هاي اجتماعي است
تاریخ انتشار : 1402/04/18 08:57:25
نمایش : 293
حجت‌الاسلام جواد ناصري مسئول نمايندگي ولي‌فقيه در ناحيه فارسان غدير را يکي از ابزارهاي مهم براي پيشبرد فرهنگ ديني و ملي و جلوگيري از انحراف و انحطاط عنوان کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، به مناسبت فرا رسيدن دهه امامت و ولايت و فرا رسيدن عيد امامت، عيد سعيد غدير خم مسئول نمايندگي ولي‌فقيه در ناحيه مقاومت بسيج فارسان در مصاحبه با خبرنگار افتخاري بسيج گفت: بي‌ترديد واقعه غدير خم بيانگر اهميت و جايگاه ولايت در حاکميت اسلامي است غدير تنها نام يک سرزمين نيست، بلکه يک تفکر و نشانه و رمزي است که از تداوم خط نبوت حکايت مي‌کند.
 
حجت‌الاسلام جواد ناصري گفت: در طول تاريخ هميشه زورمداران به دنبال جدايي دين از سياست بودند و دين را فقط در معابد و مساجد مي‌ديدند و سياست را مخصوص خود مي‌دانستند. غدير به اين طرز تفکر باطل و منحط پايان داد. پيامبر خدا (ص) به دستور حضرت حق مأمور شد با انتخاب حضرت علي (ع) و معرفي آن به مردم خط بطلاني بر تفکر پوسيده و منحط جدايي دين از سياست بکشد غدير نشان داد دين و سياست از حکومت جدا نيستند و فلسفه وجودي دين براي ايجاد حکومت و اجراي سياست الهي است.
 
مسئول نمايندگي ولي‌فقيه در ناحيه فارسان در ادامه عنوان کرد: غدير يک مسئله اسلامي است، يک مسئله فقط شيعي نيست به تعبير دقيق‌تر استمرار خط و آموزه‌هاي نبوت است که جريان رسالت را به امامت پيوند مي‌دهد و در تعيين صحيح مسير اسلام و مسلمانان نقش محوري و اساسي دارد؛ زيرا حفظ دستاوردهاي رسالت و فهم دقيق از قرآن مجيد بدون پيام غدير ممکن نيست.
 
وي در پايان عنوان کرد: اگر قرار است اين نسل را آماده بشود که در آينده، کشور، جامعه، فرهنگ را بسازد، نيازمند تقويت هويت فرهنگي و دروني جامعه مي‌باشد. يکي از بهترين وسايل تقويت هويت مذهبي و ملي، بزرگداشت غدير، تبيين مؤلفه‌هاي غديري و فرهنگ غديري مي‌باشد.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html